Pojďte se s námi zamyslet nad tím, kdy a zda vůbec začít dětem pouštět audioknihy. Povíme si, komu mohou pomoci a pro koho se nehodí. A taky si řekneme něco o uších.

Audioknihy. Knižní dramatizace a adaptace, prostě pohádky a příběhy, které našim dětem čte někdo jiný do sluchátek nebo třeba z reproduktoru v autě. Pokud máme audioknihy rádi my, dospělí, asi budeme automaticky sahat i po nahrávkách pro děti. Často o tom ani nepřemýšlíme. Pro jak staré děti se však poslech audioknih hodí? Kde a kdy můžeme společně audioknihy poslouchat a proč bychom to měli či neměli dělat? Uvažovala jsem nad tím, jak mohou audioknihy obohatit čtenářský život našich dětí, ale narazila jsem i na určitá úskalí. Příjemný, školený přednes pomáhá vnímání literárního díla, ale rytmus a rychlost řeči nemusí každému vyhovovat. Ve škole mohou někdy audioknihy opravdu hodně pomoci, ale co ti úplně malincí, kteří se chtějí spíš tulit s mámou, než s knížkou – je pro ně poslech pohádek přínosem, nebo zátěží?

Přeji příjemný poslech podcastu o audioknihách a mnohokrát děkuji svému bratrovi MUDr. Miroslavu Žallmannovi za zajímavý „vhled“ do uší malých i velkých čtenářů-posluchačů.

Tento článek je součástí obsahu Knižního klubu Mravenčí chůvy.

Pořiďte si roční nebo tříměsíční vstupné a získejte tak přístup k dalším rozhovorům, tipům na knihy i naši podporu při čtení s dětmi. 

Přejeme vám příjemné čtení i poslech!
Vaše mravenčí chůvy Marie a Julie