Čtenářské dovednosti se snaží prostřednictvím knih a nejrůznějších textů rozvíjet rodiče, pedagogové i knihovníci. Jak se jim to daří? 1. část seriálu o práci s knihou. 

Předčítání a čtení rozvíjí mnoho schopností jako je představivost a fantazie, zlepšuje myšlení a paměť. Knihy přinášejí i samostatnost v myšlení a rozhodování, učí respektu a pomáhají kriticky myslet. Čtení má zřejmou souvislost s učením, děti, které čtou, mají lepší slovní zásobu, lepší pravopis a snadněji se učí. Čtení také dokáže dítě zklidnit a zrelaxovat a společným čtením se posiluje i vzájemné pouto mezi rodičem a dítětem. To, že je vhodné a pro budoucí život prospěšné v dětech budovat  lásku ke knihám, je zřejmé mnoha rodičům, pedagogům i knihovníkům. A právě s některými z nich se v minisérii tří článků zamýšlíme nad tím, jak s knihou doma, ve škole či v knihovně pracovat. A jako první přicházejí na řadu rodiče. 

Michaela: Nečteme jen před spaním, ale i během dne

Chceme-li rozvíjet čtenářské dovednosti doma s dětmi, nemusíme používat žádné speciální metody, není třeba znát metodiky ani být pedagog. Jak říká maminka tří dětí Michaela Záleská: „Naše práce s textem je z mé strany hodně intuitivní, nejsem pedagog, ale čteme hodně a snažím se i děti ke čtení vést.“ Míša učí své děti doma, navíc je vystudovaná bohemistka, takže rozvoj čtenářských dovedností je pro ni hodně důležitý.

Tento článek je dostupný pro předplatitele. Předplaťte si Online magazín o dětských knihách nebo se přihlaste: