Společné ladění – 2. den
2 komentáře: „Brána do světa porozumění a představivosti“
-
Společné čtení v rodině nabízí témata k povídání, upevňování vztahů mezi sebou. Dodnes s bratrem společně vzpomínáme na vyprávění a čtení našeho tatínka, které nebylo nikdy stejné. Tati, už zase čteš, něco co tam není? 🙂 A také na to, že občas u společného čtení usnul.
Na maminčin výběr knih. Hlavně, aby se děti před spaním nebály. A babička! Ta úžasně četla poezii. Ale my milovali Vodníka a Polednici. Bože, jak mi se báli.
Podobné to měli i naše děti. Také na to vzpomínají a dodnes si knihy doporučujeme a jsou častým tématem debat a rozhovorů.
I ve třídě zavládne ticho, když se každý uchýlí do svého „koutku“ při čtení. Je to zvláštní ticho, které ruší jen šustot listů a myšlenky běží naproti. Kdo chce může potom vyprávět, malovat a nebo jen přemýšlet.
Čtení umí rozvíjet nejen fantazii, ale pomáhá získávat a třídit informace, obohacovat mě i bez peněz, propojovat čas bez hodin, být přítelem, který nečeká na odpověď, čtení umí zahnat nudu, otupit bolest, malovat obrazy bez štětce, podívat se na svět z výšky, bez křídel, nabídnout různé cesty, bez toho abych vytáhla nohu z pod peřiny …-
Milá Lenko, to jste napsala moc hezky. Zdá se, že i váš jazyk čtení významně formovalo. Ale hlavně je vidět, jak velký význam čtení s vašimi blízkými mělo a jak je pro vás asi hodně důležité umožnit dětem ve škole, aby mohly číst a zažívat všechny ty dálky samy na sobě. Díky!
-
Napsat komentář